wtorek, 7 kwietnia 2015

Szyszki z ryzu preparowanego z masa krowkowa-frajda dla dzieci!


Gdy w jednym z azjatyckich sklepow w Emiratach znalazlam na polce ryz preparowany, uznalam to za nie lada odkrycie. Dawno bowiem nie widzialam w sklepach tego smakolyku z czasow mojego dziecinstwa, a nawet o nim juz zapomnialam... 
Tak wiec ryz zostal zakupiony i przemieniony przeze mnie i moja mala pomocnice w szyszki z masa krowkowa. 
Mialysmy udane popoludnie, dziecina byla bardzo szczesliwa, ze moze pomagac w kuchni, a do tego jeszcze formowac szyszki rekami-to dopiero wydarzenie dla takiego maluszka. :) Dzieci szybko rosna i jestem pewna, ze po latach ten dzien bedzie wspomnieniem naszych najpiekniejszych, wspolnie spedzonych chwil. Carpe diem!


Efekt naszej pracy.





Skladniki na okolo 25 sztuk:
- ryz preparowany 100g
- slodzone mleko skondensowane lub gotowa masa krowkowa 400g


Aby otrzymac mase krowkowa, gotowalam zamknieta puszke mleka skondensowanego w garnku z woda przez 2.5 godziny (gotowalam 3 puszki na raz, by bylo ekonomiczniej i miec mase krowkowa w zapasach). 
Dalej sprawa jest bardzo prosta. :) Wystarczy w duzej misce wymieszac ryz z masa i formowac szyszki rekami. Rece najlepiej zwilzyc woda, bedzie latwiej. Gotowe. :)


Papierowe papilotki dodaly szyszkom uroku.

Z taka pomocnica wszystko sie musi udac. :)))))
Nadszedl wyczekany czas degustacji, co za radosc, gdy smakuje sie przygotowana wlasnymi rekami szyszeczke. :)
Czas na moj relaks.

4 komentarze:

  1. Dziekuje, zniknely bardzo szybko, wiec chyba smakowaly. 😊😍

    OdpowiedzUsuń
  2. zawsze się to tego przymierzałam :)
    tylko dla mojego syna brudzenie rąk to nie frajda :) więc sama będę robić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez bylam takim dzieckiem, co nie lubilo sie brudzic. :D Pozdrowienia dla Ciebie i Twojego synka.

      Usuń
  3. Aha ! To robota w sam raz dla mojej còrci ! Tylko nie wiem czy znajde ryz prpearowany....
    Sliczna masz coreczke, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń